
Brückner Gergely: A cégvezetők és a gazdasági újságírók összetett viszonya
Részletek
Előadásában Brückner Gergely először arról beszél majd, hogyan dolgoznak a gazdasági újságírók, különös tekintettel arra, hogy ez miként zajlik a Telex szerkesztőségében. Bemutatja, mely témák számítanak számukra fontosnak, hogyan szereznek információt, és mi alapján döntenek arról, hogy miről írjanak. Szó esik arról is, hogy mire épül az online újságírás üzleti modellje, milyen „trükkökkel” élnek ebben a környezetben.
Az előadás kitér a hazai médiatípusokra is: hogyan épül fel a magyar médiapiac, mely szereplők hogyan viszonyulnak a gazdaság aktoraihoz. Kiderül, hogyan próbálnak figyelmet generálni, mit mérnek, hogyan „adják el” magukat – akár az olvasóknak, akár a hirdetőknek.
A gazdaság szereplői, különösen a cégvezetők, szintén véleményt formálnak a sajtóról – Brückner Gergely arra is rámutat, hogy ezek a vélemények hol találkoznak a valósággal, és hol nem. És ha nem, annak mi az oka – miért beszél gyakran el egymás mellett ez a két világ?
Szó lesz arról is, milyen befolyásoló hatásokkal szembesülhet egy gazdasági újságíró: legyen szó udvarias kérésekről, burkolt fenyegetésekről vagy akár korrupciós próbálkozásokról. Ezekre milyen válaszokat lehet és kell adni? Milyen technikákkal, védett szituációkban próbálják meg az újságírók a szereplőkkel való együttműködést kialakítani, és hol húzódnak az etikus működés határai?
Az előadás nem elméleti fejtegetés lesz, hanem gyakorlati példákra és valós történetekre épül.
Előadók
